مشهد،بلوار هاشمیه،هاشمیه ۱۸،بین صارمی ۲۴ و ۲۶،پلاک ۱۵۴،واحد ۱

نوشته های تازه

دسته بندی

تفاوت پنجره PVC و uPVC | راهنمای جامع خرید پنجره دوجداره

تفاوت پنجره PVC و uPVC

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب پنجره یا درب خانه خود در نظر بگیرید و بدیهی است که قیمت یکی از مهم‌ترین آن ها برای اکثر افراد است. با این حال، کاملاً قابل درک است، زیرا تصمیمی که در مورد انتخاب پنجره‌ها یا درب‌ها برای خانه‌تان می‌گیرید، برای دوران طولانی‌تری حفظ خواهد شد، بنابراین بهترین دلیل برای انتخابی هوشمندانه و با دقت است.

هنگامی که به دنبال اطلاعاتی در مورد بهترین متریال برای درب و پنجره های جدید خود هستید، به احتمال زیاد متوجه شده اید که یو پی وی سی یکی از محبوب ترین انتخاب ها به دلیل خواص استثنایی این متریال، البته به قیمت پایین تر است.

تفاوت پنجره PVC و uPVC به پروفیل به کار رفته در ساخت آن ها برمی گردد. پنجره های دوجداره یو پی وی سی نسبت به پنجره های دوجداره پی وی سی از تکنولوژی جدیدتری بهره مند هستند. پروفیل های PVC مورد استفاده در پنجره های دوجداره یک مشکل اساسی دارند و آن تغییر رنگ در برابر نور شدید خورشید و اشعه ماوراء بنفش است.

با این حال ممکن است از خود بپرسید “آیا پنجره های uPVC واقعا انتخاب خوبی هستند؟” یا “آیا ساخت پنجره uPVC ارزش دارد؟ یا آن ها برای مدت طولانی دوام می آورند؟” ما در ادامه توضیح جامعی درباره تفاوت پنجره PVC و uPVC ارائه داده ایم.

پنجره های PVC

قبل از اینکه به تفاوت پنجره PVC و uPVC اشاره کنیم، برای درک بهتر ابتدا به تعریف و خصوصیات پنجره های PVC  و uPVC  پرداخته ایم. پنجره هایی که از پی وی سی ساخته شده اند بسیار متنوع هستند و مزایای زیادی را ارائه می دهند. یکی از مزایای اصلی پلاستیک مصنوعی موجود در PVC است. این پلاستیک مصنوعی که به عنوان رزین مصنوعی و پلی وینیل کلرید نیز شناخته می‌شود، حاوی روغن‌های خام بسیار کمی است که باعث می‌شود پنجره‌های PVC در برابر آتش مقاوم باشند.

یک تفاوت پنجره PVC و uPVC این است پنجره های پی وی سی نیز بسیار بادوام و مستحکم هستند و بنابراین طول عمر بالایی دارند. جدای از آن، این نوع پنجره ها نگهداری  و نصب آسان دارند که در مجموع آنها را به گزینه ای ارزان تبدیل می کند. با نصب پنجره های پی وی سی به کاهش صدای ورودی به خانه نیز کمک خواهید کرد. سطوح کاهش صدا به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها ضخامت شیشه و تعداد شیشه های پنجره است. به عبارت دیگر، هر چه شیشه ضخیم تر باشد و شیشه های بیشتری داشته باشید، صدای کمتری خواهید شنید.

به طور کلی، پنجره های PVC، رنگی مدرن به هر خانه ای می بخشد و عالی به نظر می رسد و جذابیت کلی هر ملک را افزایش می دهد.

یک فرق پنجره PVC و uPVC این است که وقتی نوبت به نگهداری از پنجره های پی وی سی شما می رسد، جای نگرانی زیادی وجود ندارد. تمیز کردن اولیه پنجره‌های PVC هر چند وقت یکبار کافی است. برخلاف سایر مواد مانند چوب، پنجره های پی وی سی در هر آب و هوایی به خوبی مقاومت می کنند.

پنجره uPVC

پنجره uPVC

با خواندن مطالب بالا احتمالا به درک تفاوت پنجره PVC و uPVC رسیده اید. UPVC به عنوان PVC سخت نیز شناخته می‌شود به دلیل عدم وجود پلاستیک مصنوعی که آن ها را سخت و غیر انعطاف‌پذیر می‌کند. دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد uPVC یک ماده عالی برای قاب پنجره است، از جمله این واقعیت که آن ها بسیار بادوام و ماندگار هستند. این نوع پنجره ها عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهند در حالی که به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند.

یک فرق پنجره PVC و uPVC این است که پنجره‌های uPVC ارزش عالی به نسبت هزینه را ارائه می‌دهند. زیرا خواص حرارتی بسیار خوبی نیز دارند و به عنوان عایق صدا عمل می کنند. هنگامی که قاب های پنجره بزرگتر از یو پی وی سی ساخته می شوند، اغلب از تقویت کننده های فولادی گالوانیزه برای بهبود استحکام و دوام قاب های پنجره استفاده می شود.

می توانید مطمئن باشید که پنجره یو پی وی سی شما تغییر شکل نمی دهد، پوسیده نمی شود و زنگ نمی زند. به دلیل ویژگی‌ها و کیفیت مواد استفاده شده در ساخت این پنجره‌ها (uPVC)، آن‌ها در برابر شرایط آب و هوایی و سخت ترین شرایط نیز مقاومت دارند.

وقتی پنجره‌های uPVC با پنجره‌های آلومینیومی یا چوبی مقایسه می‌شوند، نصب پنجره‌های uPVC بسیار ارزان‌تر است. بهترین چیز در مورد پنجره های یو پی وی سی این است که از نظر انرژی بسیار کارآمد هستند، هزینه های گرمایش را کاهش می دهند و خانه شما را در زمستان گرم نگه می دارند.

پنجره‌های uPVC که در آراز پنجره تولید می شوند تحت آزمایش کنترل کیفیت قرار می‌گیرند. به دلیل انجام آزمون‌های کنترل کیفیت، نیازی به نگرانی از اینکه مواد مورد استفاده در محصولات آسیب زا باشند وجود ندارد، به شرطی که آن را از یک تولیدکننده معتبر خریداری شوند.

آموزش ساخت درب و پنجره آلومینیومی مشهد نیازمند داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع پروفیل آلومینیوم است. به طور کلی، برای آموزش ساخت درب و پنجره آلومینیومی، از مراحل پایه‌ای یعنی انتخاب متریال ابتدایی، باید شروع کرد. برای جزئیات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تفاوت پنجره PVC و uPVC چیست؟

 

uPVC یک نوع سخت از PVC است که به طور کامل جلوی نفوذ آب را می‌گیرد. به عبارت دیگر، این نوع PVC باعث می‌شود که آب به درون آن نفوذ نکند یا از آن عبور نکند. این ماده آن را به یک ماده عالی برای قاب پنجره ها و درها تبدیل می کند زیرا قوی، مقاوم و کم مصرف است. از طرف دیگر PVC (پلی وینیل کلراید) نرم و انعطاف پذیر است و معمولاً برای لوله ها، کابل ها، غشاهای سقف و سایر مواردی که نیاز به انعطاف دارند استفاده می شود.

این تمایز می تواند در طراحی پنجره های شما بسیار مهم باشد. uPVC ممکن است انتخاب مفیدتری باشد، زیرا محکم و ضد آب است و دارای چند مزیت قابل توجه نسبت به PVC است. در حالی که PVC یک ماده بسیار مفید با کاربردهای بی شمار است، اما انعطاف پذیرتر و نرم تر از uPVC است، به این معنی که برای اهداف قاب پنجره کمی کمتر مفید است.

در ادامه برای راحتی شما تفاوت پنجره PVC و uPVC را در جدول زیر ارائه داده ایم.

 

صفت uPVC PVC
ترکیب بندی پلی‌وینیل کلراید بدون استفاده از مواد پلاستیک‌سازی کلرید پلی وینیل
انعطاف پذیری محکم و بادوام، فاقد مواد نرم کننده‌ نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر، نیاز به استفاده از مواد نرم کننده‌ای
ماندگاری قوی و مقاوم در برابر تغییرات جوی مقاوم، اما مستعد به خرابی و ساییدگی
مقاومت در برابر آب و هوا مقاوم در شرایط مختلف آب و هوایی ممکن است بیشتر ساییده شود، به‌ویژه در شرایط آب و هوایی بسیار سخت
طول عمر پایدارتر و مقاومت بیشتر در برابر عوامل محیطی ممکن است در دراز مدت به مراقبت بیشتری نیاز داشته باشد.

 

 

با مطالعه جدول تفاوت پنجره PVC و uPVC ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که، به طور کلی چرا از PVC استفاده می شود؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده ایم.

موارد مصرف PVC

موارد مصرف PVC

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد پی وی سی (پلی وینیل کلراید) یک ماده پلاستیکی همه کاره است که معمولاً در صنعت ساخت و ساز برای لوله کشی، قاب پنجره ها، درها و پوشش برونی و همچنین در خودروها و کالاهای مصرفی استفاده می شود. این ماده بسیار بادوام، ضد آب و مقاوم در برابر آتش است که آن را به یک ماده ایده آل برای بسیاری از کاربردها تبدیل می کند. PVC همچنین برای ساخت وسایل و تجهیزات پزشکی استفاده می شود و معمولاً در سیم کشی و قطعات الکترونیکی خانه ها، مشاغل و سایر فضاهای تجاری یافت می شود.

گاهی اوقات از PVC در پنجره های قدیمی استفاده می شود، به خصوص زمانی که فریم پنجره ها نیاز به تعویض دارند. یکی دیگر از تفاوت پنجره PVC و uPVC این است که PVC ارزان و نصب آن آسان است، بنابراین یک ماده محبوب برای پنجره های قدیمی است.

اگر پنجره‌ دوجداره ملک شما به نظر می‌رسد که در حال خراب شدن هستند، ممکن است ارزش داشته باشد که خانه خود را با یک مجموعه پنجره‌های uPVC تجدید نمایید. در حالی که PVC مزایای مشخصی برای استفاده در صنعت ساختمان دارد، اما uPVC به عنوان انتخاب بهتر برای قاب‌های پنجره مدرن در نظر گرفته می‌شود. به این معنا که در صنعت ساختمان، استفاده از uPVC برای قاب‌های پنجره‌ها معمولاً بهتر است و به عنوان یک گزینه بهتر برای قاب‌های پنجره‌های مدرن شناخته می‌شود.

چرا باید uPVC را انتخاب کنیم؟

چرا باید uPVC را انتخاب کنیم؟

 

با توجه به توضیحات ارائه شده در بالا و درک تفاوت پنجره PVC و uPVC می توان به این نتیجه رسید که uPVC یک ماده قوی تر و مستحکم تر است که برای ساخت پنجره عالی است. دوام و مقاومت بیشتری در برابر خوردگی، رطوبت و گرما نسبت به PVC دارد، به این معنی که می تواند در بسیاری از شرایط مختلف مقاومت کند. در همین راستا، uPVC به طور قابل توجهی ضد آب و مقاوم در برابر آتش است، به این معنی که برای کاربردهای بیرونی که ایمنی باید در اولویت باشد، عالی است.

از جمله تفاوت پنجره PVC و uPVC می توان به این اشاره کرد که uPVC سخت تر و بادوام تر از PVC است که مقاومت قابل توجهی در برابر ضربه ارائه می دهد و آن را برای استفاده در تعدادی از صنایع مختلف مناسب می کند. این سختی آن را برای افزایش سطح امنیت در خانه شما عالی می کند. اگر شما نگران ورود دزدان هستید، استحکام قاب‌بندی uPVC قطعاً می‌تواند کمک کند. زیرا این نوع چارچوب محکم و مقاوم است و در برابر تلاش‌های نفوذی مقاومت نشان می‌دهد. این یک مزیت مشخص نسبت به PVC است که در مقایسه با آن، uPVC انعطاف‌پذیری کمتری دارد. در مواقعی که ایمنی اولویت است، انتخاب uPVC برای پنجره‌های شما یک انتخاب هوشمند است.

همچنین، مهم است که این ویژگی از تفاوت پنجره PVC و uPVC را در نظر داشته باشید که uPVC دارای خواص عایق بهتری نسبت به PVC است که در عصر مدرن از اهمیت بالایی برخوردار است. با تغییر زمان و افزایش سرسام آور قبض های گرمایشی، مهم تر از همیشه این است که خانه های ما در مصرف انرژی کارآمد باشند. اگر به دنبال کاهش اتلاف گرما از طریق پنجره های خود و حفظ دمای خانه خود هستید، uPVC یک ماده عالی برای استفاده در ساخت پنجره های شما است. از آنجایی که این قاب‌ها از انتقال گرما از داخل خانه جلوگیری می‌کنند، گرما را برای مدت طولانی‌تری در منزل شما نگهداری می‌کند و به آن اجازه گردش می‌دهد. این امر از اتلاف گرما جلوگیری می کند و خانه شما را با هزینه کمتری گرمتر می کند.

اگر موادی را می‌خواهید که در طرح‌ها و رنگ‌های بی‌شماری موجود باشد، uPVC یک انتخاب باورنکردنی است. اگر می‌خواهید از یک ماده استفاده کنید که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع موجود باشد، uPVC نیز یک انتخاب فوق‌العاده است. با مقاومت آن در برابر رطوبت و اثرات محو شدگی ناشی از تابش UV، رنگ‌های استفاده شده در پنجره‌های شما تضمین می‌شود که برای مدت زمان بسیار طولانی روشن و شاداب باقی بمانند.

همان طور که در مطالب فوق به ویژگی نگهداری پنجره ها که از جمله تفاوت پنجره PVC و uPVC بود اشاره کردیم، uPVC نیاز به نگهداری کمی دارد، فقط با پاک کردن آن با یک پارچه مرطوب می‌توان آن را در بهترین حالت نگه داشت. این به این معناست که uPVC برخی از مزایای خاص را نسبت به مواد دیگری مانند PVC، چوب و فلز ارائه می‌دهد، از جمله نیاز کمتر به نگهداری و تنوع بیشتر در گزینه‌های موجود برای پنجره‌های جدید.

چگونه می‌توان برای ساخت پنجره‌ها از مواد uPVC استفاده کرد؟

بسیاری از تولید کنندگان مدرن از UPVC برای ساخت پنجره استفاده می کنند. این پنجره ها معمولاً به عنوان “پنجره های uPVC” یا ترکیبی از مواد “کامپوزیت” تبلیغ می شوند. مخلوط های کامپوزیت اغلب از uPVC به عنوان مواد قاب استفاده می کنند تا یک قاب بادوام و مقاوم در برابر آب و هوا ایجاد کنند.

در آراز پنجره، ما طیف گسترده ای از پنجره های upvc را برای انتخاب ارائه می دهیم. در تعدادی از طرح‌های انتخابی و رنگ‌های جذاب موجود است، می‌توانیم به شما کمک کنیم پنجره دوجداره خود را ارتقا دهید. اگر به دنبال مجموعه ای از پنجره های دوجداره مشهد و شهرستان های اطراف آن هستید، همین امروز با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشند.

خرید پنجره دوجداره UPVC از آراز پنجره

اکنون که تفاوت پنجره PVC و uPVC را متوجه شدید می توانید برای خرید هر نوع پنجره UPVC می توانید به صفحه محصولات ما مراجعه کنید و یا از طریق واتساپ و شماره تماس با کارشناسان ما در تماس باشید. اگر می خواهید پنجره ای مطمئن و بادوام برای ساختمان خود داشته باشید، استفاده از پنجره های UPVC را توصیه می کنیم.

آراز پنجره با چندین سال سابقه درخشان تولید کننده پنجره دوجداره مشهد و پنجره UPVC ساختمان ها با کاربری های مختلف ( اداری، تجاری، فرهنگی، ورزشی، مسکونی و …) می باشد.

ما همواره با استفاده از مواد مرغوب و به کارگیری نیروهای مجرب و ماهر سعی در ارائه بهترین ها به مشتریان خود هستیم.

هدف ما جلب رضایت شماست. برای استعلام قیمت پنجره UPVC و یا ثبت سفارش می توانید از طریق فرم درخواست مشاوره و یا شماره تماس ۰۹۱۵۱۶۷۶۷۰۹ با کارشناسان آراز پنجره تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

نصب پنجره UPVC چه مراحلی را شامل می شود؟

نصب پنجره‌های uPVC شامل اندازه‌گیری دقیق ابعاد، نصب حرفه‌ای توسط فرد متخصص، و استفاده از روش‌های مناسب برای بستن درزها و شکاف‌ها است، تا بهره‌وری از صرفه‌جویی در انرژی و طول عمر طولانی‌تر را به حداکثر برساند.

انواع پنجره UPVC چیست؟

انواع پنجره یو پی وی سی موجود در بازار عبارتند از:

پنجره دوجداره UPVC، پنجره های UPVC فولکس واگن، پنجره های UPVC فرانسوی، پنجره های UPVC ثابت، پنجره های آکاردئونی UPVC

آیا درب و پنجره های یو پی وی سی سازگار با محیط زیست هستند؟
Nonstop Updates

بله، درب‌ها و پنجره‌های UPVC سازگار با محیط‌ زیست هستند، زیرا قابل بازیافت، بادوام و دارای ردپای کربن کمتری نسبت به مواد سنتی هستند.

چگونه پنجره های UPVC در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند؟
Nonstop Updates

قاب های پنجره UPVC دارای مقاومت ذاتی در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند که از محو شدن یا خراب شدن آن ها در طول زمان جلوگیری می کند و زیبایی طولانی مدت را تضمین می کند.

پروفیل های upvc چه نقشی در عملکرد پنجره ایفا می کنند؟
Nonstop Updates

پروفیل های uPVC بسیار مهم هستند زیرا یکپارچگی ساختاری و بازده حرارتی پنجره ها را تعیین می کنند و عملکرد و دوام مطلوب را تضمین می کنند.

شیشه دوجداره چه فایده ای برای پنجره های UPVC دارد؟
Nonstop Updates

شیشه دوجداره با ایجاد مانعی که انتقال حرارت را کاهش می دهد، عایق بندی و عایق صوتی بهتری را برای فضای شما ایجاد می کند، کارایی انرژی را افزایش می دهد.